söndag 13 mars 2011

Stulen sympati

Här råder sjukstuga. Som vanligt får jag väl tillägga, för nu är det fjärde omgången feber för lillstumpan. Hon hostar, snorar och rosslar som en plattnosad bulldog. Själv har jag kombinerat feber med magsjuka. Känner mig något utpumpad... men ska man ändå ligga i sängen så kan man ju lika gärna ta några olika sjukdomar på en gång så att man verkligen ligger still!

Idag mår jag i alla fall bättre och även om det är avskyvärt när magen vänder sig ut-och-in så finns det trots allt de som har det värre. Jag tänker på de stackars tsunamidrabbade Japanerna. Det gör tydligen Lydia också, fast på ett litet annorlunda sätt.

I fredags var jag och barnen och inhandlade gummistövlar och lite nya kläder. Lydia bar sin påse med de nyinköpta gummistövlarna mellan de olika affärerna. Påsen vållade henne en hel del besvär och trots några smärre raseriutbrott skulle hon ändå ansvara för påsen. Förmodligen hade hon, för mig hemliga, planer...

När vi kom hem och packade upp inköpen hittade jag ett par sprillans nya trosor i hennes påse. Obetalda. Stulna kan man alltså uttrycka det. Olarmade. Tur för mig! För hur skulle jag ha klarat mig ur den situationen om det hade tjutit när vi gick ut?! Låter ju löjligt att skylla på en 2-åring!

Tydligen sympatiserar hon också med de arma Tokyo-borna eftersom hon valde trosor med "love Tokyo" på. Storleken var åt skogen, inte använder hon trosor heller, men hon får väl användning för dem så småningom!

4 kommentarer:

  1. Så skönt att det är bättre. Hoppas det består. Roligt när Lydia är på upptäckarfärd Härligt med barna.Må så bra Kramar från oss

    SvaraRadera
  2. Det hela klarnar väl det var Farmor som var för snabb

    SvaraRadera
  3. Hej! Trist att inte va pigg. Hoppas att ni kryar på er kvickt för nu är våren på G.
    Kramar till Alla !!!!

    SvaraRadera
  4. med tanke på att det var för att sympatisera med Tokyo så har vi överseende med Lydias bravader tycker jag :)

    SvaraRadera