onsdag 8 december 2010

Oftare än vanligt

Nu har jag fått skäll... Någon tycker att jag uppdaterar bloggen för sällan. Ni är förmodligen flera som håller med men inte vågar säga något. (Fegisar!!) Anledningen är att jag har så mycket att stå i inför julen så jag vet inte vad. Nja, det är inte hela sanningen. Det är nåt fel på tiden, den går fortare än vanligt. Och jag surfar runt bland olika jobbsajter mer än vanligt. Och skriver CV:n och personliga brev oftare än vanligt. DET tar tid. Att söka jobb alltså.

I föregående inlägg berättade jag att pappan skulle sova på Sahlgrenska för att göra en snarkregistrering. Natten i den knarrande sjukhussängen med slangar upp i näsan och kors och tvärs var lång och gav liten vederkvickelse tyckte pappan. Han kom hem glåmigare än vanligt efter en lång efterföljande dag på jobbet. Natten här hemma var ovanligt tyst.

Vi har ännu inte fått veta några resultat och självklart inte heller om vi får hem någon Cpap-nalle. Kanske måste det göras någon slags totalrenovering av pappan istället?! Vi får väl se.

Här kommer några bilder att njuta av! Goa glada ungar i ett julstökigt och vintrigt Älvängen.





5 kommentarer:

  1. Det var hjärteroligt att se de härliga barnen LÄNGTAR så att få träffas Häls Farmor Farfar Kram till er alla

    SvaraRadera
  2. Barnen (och vi) längtar jättemycket efter er också! Lydia pekar på alla möjliga hus här i Älvängen och säger fafa, famo, momo och mofa. Det är svårt att förklara att ni inte bor där och är lååångt borta. :-(

    SvaraRadera
  3. Oj vad chockad jag blev när jag "klev in" här, då du bloggat!!

    Och jag är inte en fegis, däremot tacksam för dom inläggen du skriver!

    Ses till jul..

    SvaraRadera
  4. Hej!

    Härliga bilder på barnen. Att söka jobb är en heltidssyssla, ingen tvekan om det. Lycka till med jobbsökeriet. Hälsa familjen så gott.

    SvaraRadera
  5. Tack Lennart!
    Imorgon blir det Arbetsförmedlingen. Finns ju roligare ställen att vara på men det ingår ju liksom i det här med att söka jobb. Hälsa du också!

    SvaraRadera