lördag 11 december 2010

Tryggare


I veckan har vi fått larm installerat i huset. Känns skönt. Nu kommer brandbil, polis och väktare som ett skott om något skulle hända. Jag behöver inte sova med en yxa under sängen och inte heller ligga och lyssna efter konstiga ljud när jag är gräsänka. Om någon tar sig in i huset lär jag direkt bli varse. Då ljuder nämligen en VÄLDIGT hög siren och så kommer polis, polis, potatisgris. Kurre har beställt extra larmdekaler så nu ska vi klistra dekaler hög och lågt på huset. Rottweiler och larm, nu borde vi få ha huset i fred!

Det är bara en liten detalj som jag är missnöjd med angående larmet. Det larmar inte för virus eller bakterier. Nu har vi fått hem lite blandad smörja och det hade ju gått att undvika om det varnat när smittad person passerar rörelsedetektorn. Fast vad gör man om redan smittad person tillhör familjen? De kan ju inte sova ute i den här kylan... Tänkte inte på det. Får klura vidare på det problemet.

Igår vaknade maken vid femsnåret av att nåt kletigt fastnade i skägget när han vände på sig och att det luktade väldigt konstigt i hela sovrummet. En väldig massa Lydiabajs rivstartade igång morsan och vid 08.00 hade jag tvättat en mängd sängkläder kuddar och täcken, varit ute med hunden, dammsugit hela huset, lagat dagens lunch, ätit frukost och skickat några mail.

Maken rivstartade dock INTE kan jag säga, han har tillbringat nästan hela helgen i soffan/sängen med feber, hosta och värk i kroppen. Och det är de här sjukdomarna som dyker på min man, alltid på helgen, som gör att jag ska hitta en lösning på det där med larm, bakterier och desinfektion. För när helgen kommer har jag laddat hela veckan för familjetid, egentid, en massa mys och pappaenergi. Nu får jag sikta på nästa helg istället....

2 kommentarer:

  1. Redan smittade familjemedlemmar kan ju ta in på ett hotellum som ni alltid har bokat utifallatt. För det ingick väl i larmet, eller....??

    SvaraRadera
  2. Har läst det finstilta. Står inget om nåt hotell. Dåligt.

    SvaraRadera