torsdag 8 juli 2010

Omsorg och färg

Tänk vad lite omsorg och färg kan göra för gamla möbler! Recycle är en skön kontrast till konsumtionstrenden!
Jag köper gärna nytt och vill ständigt förnya men det rimmar ju dåligt med föräldrarpenning och miljötänk. (Jag är väl ingen miljöknopp egentligen men jag försöker att bli bättre på att dra mitt strå till stacken när det gäller vårdandet av vår planet.)


Förra sommaren hittade min kära svägerska ett efterlängtat men ganska skamfilat bord från Grythyttan till oss.


Nu finns äntligen bildbevis på att vi fixat, donat och gett det gamla bordet ett nytt, värdigt liv. Bordet tjänstgör numera flitigt i vår trädgård, främst till lång smaskig jordgubbsfrukost eller förmiddagsfika med kardemummabullar stora som tefat.


Bordet har fått nya brädor som målats vita, underredet är sprayat med röd lackfärg.

3 kommentarer:

  1. Härligt<3 /Ammi

    SvaraRadera
  2. Kul att bordet gick till användning,undrade efter ett tag efter ni fått bordet och tänkt undrar om det bordet kom till andvändning någon gång:)Pussar Och Kramar Maja<3

    SvaraRadera