fredag 16 april 2010

Maj att se fram emot

Vad har hänt sedan i tisdags, då jag sist satt och här och diktade ihop ett inlägg?! Jo, veckan har rusat iväg!
Nu sitter jag dock äntligen i lugn och ro och njuter av den där sköna fredagskänslan. Lat helg ligger framför med tomma blad i almanackan. Härligt, härligt! Ska så här på kvällskvisten försöka ge er en liten uppdatering av det Lagergrenska livet!

Nelzon har fått akut prostatit, alltså inflammation i prostatan och har precis påbörjat en antibiotikakur för 1200 (!) riksdaler. Vi får verkligen hoppas att kuren betalar sig och gör honom frisk från den där "gubb-åkomman".

Jag travar på med mina stavar och är nöjd över mitt inköp!

Elis har kommit på att han är stor och inte behöver sitta på pottan längre utan kan kissa på stora toan. Vore bra om nr 2 också hamnade där.

Mössjakt dragit igång. Igen. Jag har undrat varför Lydia har sprungit runt och lagt Nelzons hundmatskulor i hörnen i vardagsrummet. Det är inte hon som är den skyldiga har vi kommit på.... (Ni som läser det här vågar väl snart inte längre komma och besöka oss...!)
Ikväll när Elis skulle somna, gosade han runt med sina fötter på mig men stelnade till när han stötte till mitt armbandsur.

-Vad är det mamma?
-Det är bara min klocka.
-Får jag se?
-Visst, säger jag och visar klockan.
-Skönt, jag trodde det var en råttfälla.

Ja, vad ska man säga... JAG HATAR MÖSS OCH FÄLLOR!

Däremot älskar jag Mia Skäringer! Hon började sin karriär i Sveriges Radio P3:s Morgonpasset, som "Klister-Mia" i mitten på 1990-talet och har sedan arbetat med både radio och TV samt varit krönikör för bl a tidningen Mama. 2004 började hon arbeta med Klara Zimmergren och de har tillsammans gjort Roll on i P3 samt Mia och Klara i SVT. Under våren har vi sett henne i Solsidan i TV4.
Vad jag vill komma till är att jag ruvar på 7 biljetter till hennes show Dyngkåt och hur helig som helst den 20 maj! Någon som är sugen på att följa med?!

Jag bara skojar... Alla biljetterna har redan ägare, jag bara förvaltar dem!

Och så! Glöm inte att köpa årets fräscha Majblomma! Vet du inte varför de säljs tycker jag att du ska läsa på www.majblomman.se! Därifrån har jag också lånat dagens bild.


Kram på er alla!

7 kommentarer:

  1. Jo, Anders jag och Findus kommer gärna och jagar möss. Eller kanske inte Anders och jag, men Findus skulle ha jätte roligt. Men bara inte råttgift finns!! ;)
    Där emot kan jag jaga runt dina små barn och busa med dom.. =)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Mia är störtsköööööön! Me like. Ha en go helg, softa riktigt riktigt ordentligt! Tomma blad i almanackan är guld värda. =)

    SvaraRadera
  3. Jag vill också gå på Mia! Saknar Rollon, tyckte det var snäppet bättre än tv.
    Hoppas stavpromenaderna stärker immunförsvaret!/Hillevi

    SvaraRadera
  4. Stackars Nelzon! "gubbbesvär" sicket skit. Skönt att du mår bättre. Stavar har jag aldrig provat men jag får testa dina när vi ses. Min nya "kärlek" är en cykel som tar mig snabbt o lätt runt i Västervik. I helgen pysslar vi trädgården och har det skönt.
    Kramar till alla!!!

    SvaraRadera
  5. Alla är välkomna hit för att jaga möss eller pröva stavar!

    Och Hillevi; det finns några biljetter kvar till Mia! Du får jättegärna hänga på om du vill!!

    SvaraRadera
  6. Det var ju synd att ni inte var i Mörlunda i helgen för då kunde ju ni kanske köpa några Majblommor Puss och Kram Maja

    SvaraRadera
  7. Av mig menar jag ju Puss och Kram Maja

    SvaraRadera