måndag 26 april 2010

Uppkopplad

Nu får jag faktiskt skämmas lite! Ni har visst fått vänta väldigt länge på nytt inlägg men jag har haft ovanligt tight schema... Jag har inte fått till det med bloggandet trots laptop, iPhone och att jag ständigt kan vara uppkopplad!

Jag brukar skoja om att jag är så himla effektiv och det här har jag faktiskt hunnit med sedan sist: afro power dance, spinning, stavgång, shoppat inför helgen, bakat en kaka, röntgen, skolrådsmöte, lunch med föräldraledig pappa, fixat presenter, besök hos frissan (både Elis och jag själv), deklarerat, påbörjat rensning i källaren och sedan avslutningsvis; besökt fam Edbäck i Växjö, varit på konfirmation hos fam Nilsson i Växjö och så barnvälsignelse för lilla Tyra Corneskog här i Göteborg. Visst låter effektivt...?! Jo... men oj, oj, oj vad det känns! Igår kväll, när jag landade i soffan somnade jag nästan på direkten och det händer sällan eller aldrig!

Idag, tack och lov fanns inget inplanerat och jag har bara lufsat runt i mysdressen och kurerat ömma tår efter för mycket vinglande i högklackat. Ja, och så tagit hand om mina kottar förstås...

Mellan fredag och lördag var vi hos Åsa, Anders, Stina och den lilla bebben som ligger i magen. :-D Det är så härligt att se att Stina och Elis verkligen leker TILLSAMMANS nu, de fantiserar och resonerar (och säger att de älskar varandra) och blev inte osams en enda gång! (Lydia hänger med på ett hörn och leker på sitt lilla sätt.)

En hel del lek och fantiserande kring det ljuva familjelivet blev det under de båda dagarna och givetvis ingår det då en del hundpromenader. Nu är inte Stina någon större hundfantast (man skulle väl kunna säga att hon skarpt ogillar hundar istället) men med Elis som vovve blir det ju hur mysigt som helst! Och Stina manövrerar minsann både hund och barnvagn precis lika snitsigt som jag!

3 kommentarer:

  1. Visst är de underbara! Kram Åsa

    SvaraRadera
  2. Kul att Åsa är gravid! =)
    Kanske borde hon skaffa en gravidblogg??!! =D

    Kram

    SvaraRadera
  3. Nja, jag vet inte... Jag tror att hon hellre läser andras. Men vi får väl se om hon blir sugen nu när frågan lyfts...

    SvaraRadera