tisdag 13 april 2010

Nya mål

Det är nog dags att dra vidare! På flera plan...

Jag har köpt mig ett par gångstavar som ska invigas ikväll! Jag har, efter noggranna efterforskningar på nätet samt moget övervägande, insett att det kanske inte är så tokigt med ett par stavar i alla fall.

Alla infektioner och baciller som jag har haft har motat bort vart enda litet uns av kondition i min kropp och dessutom hostar jag lite fortfarande. Tänkte därför börja med att promenera istället för att chocka kroppen med löpning.

Eftersom jag inbillar mig att det går så mycket lättare att motionera i ett par snygga brallor som är avsedda för löpning, fick jag ju förstås införskaffa mig ett par såna också! ;-) Det är en historia för sig eftersom jag har så extremt långa ben... Tur är i alla fall att det finns expediter som har lite uppfinningsrikedom och är service-minded! Och tur att det finns en herravdelning!

Sen inser jag att det kanske börjar bli dags för mig att leta jobb. Lydia älskar nämligen att vara på Elis dagis och blir så glad varje gång vi kommer dit och lika förkrossad varje gång vi ska gå därifrån. Time to move on, som sagt var...
Jag hoppas att hon får en plats på Båtsman till hösten. Och att jag hittar ett roligt, inspirerande, kreativt och utvecklande arbete. Det gör inget om det är välbetalt.

Foto: www.hd.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar