tisdag 8 juni 2010

Möjligheternas stig

(Solberga, Mörlunda)

Jag undrar vart stigen leder. Mitt livs stig alltså.
Den efterlängtade semestern närmar sig med stormsteg och efter semestern kommer höst med nya tider för vår familj. Lydia börjar på dagis och jag blir arbetssökande. Det låter urtrist och fult. Jag försöker fokusera på att det är möjligheternas tid men ibland kommer ångesten krypanden. Tänk om ingen vill ha mig?!

Ni som känner mig vet att jag vill vidga mina vyer lite och pröva på nåt annat än lärarjobbet. Ibland dyker det upp nya tankar och visioner. Som när jag var på Blomsterlandet (det är för övrigt där som ni ska handla ALLA era växter gott folk!) för någon månad sen och kikade in i Hasselfors Gardens briljanta och vansinningt snygga växthus. Eller trädgårdslider som det kallas med ett finare namn. (VILL HA NU!)


Foto: Hasselforsgarden.se

I förbifarten haffade jag en katalog från Hasselfors. Den är min nya avkoppling! Jag kan bläddra fram och tillbaka flera gånger om och bara njuta av de fantastiska bilderna, texten och katalogens utformning. Och vet ni; jag önskar att det var mitt namn som stod där längst fram i katalogen. Fotograf: Cecilia, Text: Cecilia, Illustrationer: Cecilia, Produktionsarrangemang: Cecilia, Koncept: Cecilia...
Visst, kanske blir lite tight att ha alla de där rollerna men oj, vad roligt det skulle vara att arbeta med ett sånt projekt!
Undrar om Hasselfors behöver en gammal avdankad lärare?! Förmodligen inte, de verkar ju ha rätt folk på rätt plats!

Här kommer några sköna bilder från katalogen. Besök också hasselforsgarden.se




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar