torsdag 17 juni 2010

Plast och tejp


I tisdags kväll anlände farmor hit för att avlasta under tiden som pappan är i Stockholm. Farmor steker raggmunk, passar barn, leker, rastar hund och stryker 3 veckors (!) tvättberg. Det är underbart!

Jag har kikat lite på Hemnet om det finns någon trevlig lägenhet för farmor och farfar här i Älvängen. Det finns två som skulle passa. Toppen! Farmor och farfar i den ena och mormor och morfar i den andra! Jösses, vilket lyxigt mammaliv jag skulle leva! Jag skulle vara så vältränad så ni kan inte ana och frysen så till bredden fylld med bullar och kakor att jag skulle kunna bjuda hit mammor och barn i parti och minut! Mörka ringar under ögonen skulle vara ett minne blott och eftersom jag skulle vara så pigg och utsövd skulle jag aldrig bli irriterad på barnen. Aldrig någonsin.

Jag har tänkt ta upp frågan om flytt innan lördag. Känns lite pirrigt...

Skämt å sido... Det här med träningen gäckar mig lite. Igår kväll berättade nämligen Elis för mig att magar kan vara hårda som plast. "Fast det är ju inte din mage mamma, den är så mjuk", sa han sen. Det vore väl katten också om man inte skulle kunna få plastmage trots att man förvarat två bebisar därinne! Imorgon ska jag minsann gå och köpa mig en pilatesboll! (Hur går det med din Susanne!?)

För att göra det hela ännu lite svårare för mig har Elis kommit på att det är väldigt roligt att lägga på ost (massor av ost) på varma mackor. Han tycker nämligen att det är nästan som tejp. Ja, så kan man ju se det. Och Elis älskar att använda tejp. Han tejpar nyckelhål, tårna, håret på lillasyster, i taket och på geléhallon. Tejp är väldigt bra till väldigt mycket.

Men om nu släkten flyttar hit så gör det ju inget om han "tejpar" mackorna. Jag kommer ju hinna träna bort de där extra kalorierna i ett nafs! Jag satsar på en pleximage! Hur enkelt som helst!

7 kommentarer:

  1. Tycker att det är bättre att ni flyttar hit, då behövs det bara en flytt.... Saknar er så mycket! Kram Åsa

    SvaraRadera
  2. Köp bara köp säger jag! Jag körde 2 kvällar och nu har jag haft superont i 4.. Måste ta som bara den på magen! Eller så var den bara hjälplöst otränad!? Känns bra i alla fall!

    SvaraRadera
  3. Eller sa aker ni utomland och fa massa energi och blir bruna och fina infor sommaren som jag! =)

    Na nu maste jag ner till stranden, klockan ar ju redan nio!!! xD

    Kram pa er!

    SvaraRadera
  4. Jag får hålla med Åsa, flytt hit ska du se att det löser sig både med magar och träning. semester kramar Ammi :)

    SvaraRadera
  5. Nu får jag hålla med Åsa," flytt" hit ska du se att det löser sig med både magar och bullar. semester kramar Ammi

    SvaraRadera
  6. Jag tycker det var ett väldigt bra förslag! Älvängen är ju lagom stort för Mörlundaborna. Tror att de kommer att trivas bra där.Jag håller tummarna för detta fina förslag.'
    Kram Maria

    SvaraRadera
  7. Många viljor... Ska klura på hur vi ska lösa det för att alla ska bli nöjda. Främst vi själva förstås... Kram på er

    SvaraRadera