tisdag 17 augusti 2010

Vardag igen

Hoppas ni alla har haft en skön sommar och en avkopplande semester (om ni nu haft nån sån?!)! Det känns lite märkligt att sitta här igen efter ett sånt långt blogguppehåll och jag trodde att min ledighet skulle bringa klarhet i vad jag vill med bloggen. Lägga ner, ändra inrikting, flytta bloggen till nytt forum eller helt enkelt fortsätta som tidigare? Men eftersom jag inte klar över bloggframtiden än så fortsätter jag i samma anda ett tag till... Håll tillgodo!

7 veckors semester har försvunnit i ett nafs och idag var det dags för pappan att tömma mailbox, ta emot telefonsamtal i långa rader och åka till kontoret för att ta hand om ett överfullt postfack. Imorgon åker han på en tvådagars distriktskonferens och det är precis som vanligt i Coca-Cola-världen.

Här hemma går vi in i en ny era. Jag är numera arbetssökande och försöker vara bästis med både Arbetsförmedling och A-kassa. Imorgon är det dessutom dagis för båda våra underbara kottar. Lydia ska börja skolas in och mjukstartar med en timmes besök. Det känns lagom för alla inblandade (läs Cicci) eftersom det är lite sorgligt att föräldrarledigheten är över. Och eftersom vi, i detta nu, inte har några nya kottar inplanerade så kanske jag alltså har gjort min sista föräldrarledighet ever.

Här kommer några glimtar från våra sista semesterveckor. Naturligtvis har det blivit mycket firande av vår fina, älskade Elis som fyllde 4 år den 6 aug.



Morr! Går inte att ladda upp fler bilder just nu... Ni får därför nöja er med en bild från vinbärsskörden i vår trädgård.

3 kommentarer:

  1. Härligt att du är tillbaka! Fortsätt gäääärna i samma stil.
    Kusinen

    SvaraRadera
  2. tycker oxå att du ska fortsätta :) ett bra sätt att hålla reda på vad som händer i ert liv... kram ML

    SvaraRadera
  3. Tackar för positiva kommentarer kring mitt bloggande, både här på bloggen och muntligt framförda! Det värmer!

    SvaraRadera