fredag 10 september 2010

Lapidarisk


Långsamt
Lugn
Lagom
Ledighet
Lathet
Läslus
Längtan
Läka

Livslust.
Jag behöver det. Lite tid för mig själv medan övriga familjemedlemmar är på annat håll. 15 timmar i veckan är huset tyst. Efter nästan tre år som föräldraledig behöver jag få tänka mina tankar i fred. Tålamodet är lite naggat i kanten. Energin likaså. Barnen är allt; de ger och de tar. Och jag ger. Och ger lite till.

De älskade ungarna som bor under vårt tak. Jag älskar varje minut vi är tillsammans. Men det är en njutning att få vara själv.

Sommaren vandrade ut, hösten in. Och med den, förkylningarna. Därför duggar det inte tätt mellan mina inlägg som det egentligen borde. Skrivarglöden finns men orken tryter. Hosta stör kommunikationen.

(Tack fina mamma, för att du sydde Lydias sittkudde till dagis. Hon älskar den!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar