söndag 12 september 2010

Projekt betong


I maj drog jag igång "projekt betong" och utlovade bildbevis på det färdiga resultatet. Ett helt gäng krukor skulle det visst bli. Nu, några månader senare har jag helt enkelt, utan att bli klar, bestämt mig för att lägga ner projektet för den här säsongen. Jag har istället börjat förbereda mina utomhusväxter för kyligare tider och några av dem har fått flytta ner i källaren idag.

Sammanlagt har jag gjutit sex blomkrukor och ett fågelbad under sommaren. Tre fina krukor har jag kunnat stoltsera med på trappan, tre var jag dessvärre tvungen att förpassa till återvinningcentralen eftersom de sprack redan under bränningen. (Alla är vi barn i början!) Trots det ganska stora svinnet kommer jag försöka mig på att utöka samlingen inför nästa år.

Nu är det bollkryss och ljung som får en mer framträdande roll på vår farstutrappa. Den vita ljungen är en riktig favorit i höst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar