tisdag 21 september 2010

Träningslivet

Träningslivet har dragit igång i familjen Lagergren! Fast i lite olika genrer. Elis har börjat på gympa och lär sig att svinga sig i lianer, slå kullerbyttor och en massa annat spännnade. Förväntansfulla och med stort allvar tar gympabarnen sig an sina övningar.



Själv fick jag mig igår en chock, när jag under ett besök i träningslokalen insåg i vilken katastrofalt dålig kondition jag befinner mig i. Som en alldeles för hög räkning, fick jag svart på vitt veta hur mycket utsvävningar och lata kvällar på soffan kostat mig. På tok för mycket och det är dags att börja betala av.

Idag är armarna tunga och det stramar i muskler som inte behövt prestera på flera månader. Kickar både framåt och bakåt och starka armar som ska boxa på en fiktiv person under en timmes tid. Efter 20 min tyckte min kropp att det var nog. 40 min på ren vilja ger träningsvärk.

Undrar om det är åldern som orsakar en del av förfallet?! Jag har alltid kunnat räkna med en hyfsat bra kondition och styrka trots perioder av lite träning. Nu har jag tydligen gått in i en ny fas.

Kurre motionerar på sitt lilla vis. Bowlar och spelar golf med Wii. Och det är ju helt ok att ta det lite lugn när man varit sjuk. Skynda långsamt!

4 kommentarer:

  1. jasså har ni wii nu också?!

    SvaraRadera
  2. Japp. Kurre införskaffade ett för några veckor sen, som en överraskning till Elis. Jag tycker egentligen att han är för liten men han har redan lärt sig en hel del och är väldigt lycklig! Bowling är favorit just nu.

    SvaraRadera
  3. Filippas uttryck säger verkligen "Det är jättekul med gymnastiken!!!!"

    :-)

    SvaraRadera
  4. Jag hoppas att vi ses snart:) vill gärna se på när elis håller på med gymnastik:D Och lika så att se kurre spela wii:D Puss Och Kram Maja:)

    SvaraRadera