måndag 17 januari 2011

Både gott och ont

En ganska händelserik helg har passerat. Bra, tycker jag som gillar fart, fläkt och avbrott från vardagslunken. Vi har åkt skridskor med familjen Corneskog på skrinnarbanan i Ruddalen. Perfekt för alla åldrar och skridskofärdigheter!

Spjälsängen med en massa tillbehör är såld och har fått flytta till annan familj och kommer absolut att trivas bättre med att innehålla sovande liten bebis än att bara stå och samla damm.

Jag har sökt ännu ett jobb, ett jobb som jag gärna skulle vilja ha. Fick iväg ansökan i grevens tid och nu kan jag inte annat än att hoppas på att rekryteraren blir charmad av mitt personliga brev.

Långa farbrorn, Lilla Anna och Spöket Laban fängslade Elis, Lydia, Jack och Iris i biosalongen igår. Alldeles lagom läskigt!

Kurre fortsatte med målningen av barnrummen men det verkar gå troll i det där med slutförandet. Det GÅR INTE att komma till ett avslut! Efter några penseldrag var jag tvungen att ringa efter honom pga av att Lydia ramlat och spräckt läppen i hörnet på en pall hos bio-kompisarna. Vi tillbringade några timmar på Östras barnklinik, men som tur var såg skadan värre ut än den var. Varken tejp eller stygn behövdes och förhoppningsvis kommer det inte bli något stort missprydande ärr. Lydia var dock missnöjd över att hon inte ens fick ett plåster! Fick sätta ett på hennes lilla haka på morgonen idag för att det verkligen skulle synas att hon slagit sig och träffat doktorn.

Hoppas att er vecka har börjat bra och innehåller lagom mycket fart och fläkt!

1 kommentar:

  1. Hej!

    Kom att tänka på "Mamma Mu" och följande:
    "Det kom kom blod till och med det gjorde det. Det får vi nog sätta plåster på"
    Vi håller tummarna för dig i "jobbsökeriet".

    Kramar från Västervik

    SvaraRadera