lördag 15 januari 2011

Beppe


Sex laxar i en laxask. Nej vänta nu, det stämmer inte riktigt. Det är ju 9 stycken i en säng menar jag. I min säng*.

Det är jag, två barn och 6 djur. En kanin, en turkos giraff, en brunbjörn, en hård Hello Kitty-figur fylld med badskum, en elefant och en flodhäst. De två sista är av modell större och den senaste har dessutom precis flyttat in efter mycket tjat och långsiktigt sparande av slantar.

Det är trångt. Så väldigt och förfärligt trångt.
Jag har blivit Beppe Wolgers look-a-like!!

Jag ligger i mitten och försöker göra mig platt som en pannkaka. Till höger om mig ligger Elis och till vänster Lydia, sen ligger djuren uppradade därefter. Mitt hår har jag ömsesidigt delat i två lika stora delar för att det inte ska uppstå osämja under tiden som jag läser "All världens hajar" och båda barnen vill pilla i mina trilska testar.

Lydia, som tidigare har sovit inne hos den snarkande pappan har kommit på andra tankar och ska absolut sova i stora sängen nu.
Under natten blir sängen en enda röra och jag försöker lägga mig tillrätta i min favoritställning i fotändan av sängen. Efter ett par timmar hittar ett närhetstörstande barn mig och jag flyttar så småningom uppåt mot huvudändan för att ostört få sova vidare. Då kommer nästa. Sen vaknar jag av att någon håller på att ramla ur sängen! Det var visst bara elefanten. Framåt fyra vet jag inte riktigt om det är ett barn eller ett gosedjur som ligger bredvid. Vaknar av en duns. Det är Hello Kittys huvud som har lossnat och rullat ner på golvet.

Får nog ta tag i det här galna och utsvävande nattlivet jag lever... Barnen kanske borde lära sig att sova i egna sängar. Fast ni som känner mig vet ju att jag tycker det är mysigt att få ha kottarna i sängen... De blir snart stora.
Jag ska börja med att tämja djuren.



*Det är ju förstås både makens och min säng, men eftersom vi fortfarande inte fått någon rätsida på problemet med snarkningarna så har den stora sängen blivit mammans och den mindre sängen blivit pappans.
Sömnregistreringen på Sahlgrenska visade att min man sover en helt normal sömn. Apparaten måste ha varit felkopplad den natten.

3 kommentarer:

  1. Sv: Tycker allt ni får komma tillbaka hit så fort som möjligt! =) Är lite ensamt!.. En sak vet jag att om ni hade bott kvar i Växjö hade ni fått besök av mig, så klart! =)

    SvaraRadera
  2. nu hoppas jag att alla djuren inte följer med när dom ska sova i våran säng!!Kram Ammi

    SvaraRadera
  3. Noshörningen och elefanten är så mjuka o goa, ni kommer att älska att ha dem i sängen!!
    Vi längtar efter er! Kram

    SvaraRadera