tisdag 4 januari 2011

Markerade ögon

Igår var jag på ett riktigt urladdande spinningpass. Musklerna brände, mjölksyran flödade och celluliterna grät. Jag flåsade och tjoade, det var så skönt att få röra på sig och känna sig riktigt urpumpad! Motion = endorfiner = jag glad!

När jag kom hem hade barnen varit ovanligt företagsamma. (Kan pappan ha somnat till en stund mån tro?!) Elis hade tvättat bort det värsta på sig själv men Lydia var sprudlande glad över sin färgstarka make up! Speciellt nöjd var hon över ögonskuggan som Elis hjälpt henne med. Visst, jag gillar också make up men det här var väl lite i starkaste laget. Trots tvätt med extra hårt gnugg bär de båda två fortfarande spår av kreativiteten.

Vackra, stora ögon har hon ju sedan innan flickebarnet, med det där svarta upplevdes de om än ännu större. Det blir väl storebror som får hjälpa henne med make upen i framtiden, han verkar ju ha sinne för det där.



4 kommentarer:

  1. Du har väldigt kreativa barn får jag säga!!! Hehe...

    SvaraRadera
  2. Älskade barn, dom är nästan som Emil o Ida:)/Ammi

    SvaraRadera
  3. Haha!! Detta inlägg gav ett gott skratt!
    Och härligt att träningen är igång.

    SvaraRadera