onsdag 12 maj 2010

Bio med beställningar

Ikväll har jag varit på bio med en annan cool morsa ;-) och sett Änglavakt med Micke Nyqvist och Izabella Scorupco. Sevärd film med lite snyft i! Vi hann med både god macka och fika innan vi fullastade med godis och popcorn njutningsfyllt slog oss ner i den röda plyschen. Det är nåt visst med bio i alla fall!

Elis var tidigare idag mycket missnöjd över att han inte skulle få följa med på bio men efter en del resonerande bestämde han sig för att det nog skulle funka bra att vara hemma med pappa ändå. Han hade dock några önskemål:

-Då beställer jag taccos ikväll. (Beställer?! var har han lärt sig det?)
-Det kanske vi kan ordna.
-Ja, och så vill jag ha en lillebror.
-Jaså? Varför då?
-Hon (Elis pekar på Lydia) skriker så mycket. Det gör lillasystrar och då vill jag ha en lillebror istället...

Nu vill vi ju inte byta bort det mindre underverket i familjen trots att hon kan vara lite högljudd ibland... Här är en bild från det att hon var alldeles ny, sisådär en halvtimme "gammal"!


Och från det att Elis för första gången träffade sin lillasyster den 17 december 2008 har han varit en stolt och lycklig storebror!


Men visst kan det här med syskon vara lite påfrestande ibland... Jag misstänker dock att de flesta kan hålla med om att lillebröder kan vara minst lika jobbiga som småsystrar! Låste inte min man in sin storasyster på vinden så hon var tvungen att kissa där... eller, hm... var det tvärtom?!

2 kommentarer:

  1. ja tänk vad man blivit utsatt för, konstigt att man är nått sådär normal efter det.syskon kärlek är den sanna kärleken:)Det upplever vi varje dag kram Ammi

    SvaraRadera