lördag 8 maj 2010

Rosig i ur och skur

Jag har börjat återvända till livet! Alldeles lagom till att våren bestämde sig för att hejda sig lite dessvärre... Isande vindar, regn och rusk. Men vet ni, det gör inget! Det är bara så skönt att slippa det halsonda och den där förlamande tröttheten. Och våren kan gott spara på krafterna lite så att vi får njuta ännu längre. Jag gillar inte när sommaren stormar in för fort, jag vill suga på den ljuvliga vårkaramellen lääänge.

Dessutom har jag idag fått anledning att använda mitt nya, fina och alldeles underbara paraply. Jag kan inte direkt påstå att jag är nån stammis på KappAhl men deras Vintage-kollektion har faktiskt haft en del trevligt att erbjuda. I alla fall för småflickor som Lydia och för rosiga mammor som jag. ;-)



Idag har varit en riktigt skön och bra dag. Vi har hunnit så mycket, utan att behöva stressa det minsta och som pricken över i:et sov båda kottarna en rejäl förmiddagslur samtidigt och vi hann både städa och lägga oss en stund och vila, pappan och jag. Det händer aldrig i vår värld längre!

Ikväll har också Elis bestämt sig för att han vill jobba på djurpark när han blir stor. Och att han ska röka pipa. Nåväl, vi får väl se hur det blir med den saken.

2 kommentarer:

  1. Vad skönt att veta vad man ska bli, det brukar va ångest när det ska väljas. Nåväl det hinner blåsa många vindar och stormar innan han är där. Massor av kramar till Boris jr o Lydia/Ammi

    SvaraRadera
  2. Hm när kommer fam Lagergren till fam Ruden i Mörlunda?Ni undrar säkert inte varför jag undrar det för det är ju självklart att jag saknar er jag vill ju att ni ska vara här nu.
    Puss och Kram Maja!

    SvaraRadera