söndag 23 maj 2010

Semester


Finns det egentligen nån vettig människa som har tid att sitta vid datorn och blogga när det är så underbart vackert och skönt ute?! Jag har i alla fall svårt att slita mig från utelivet och jag kan inte titta mig mätt på blommor och blad. Och i vår trädgård blommar det vill jag lova! Vårt hus ligger inbäddat som i en sky av äppelblom och päronblom och det är nästan sagolikt.

Vi är ute och grejar så mycket vi bara orkar och hinner. Vi målar, gjuter, gräver, planterar och rensar ogräs medan barnen vänder upp och ner på sandlådan eller gungar. Projekt finns det som vanligt gott om och jag önskar att jag hade dubbelt så många timmar på mitt dygn...

I helgen har vi dock haft semester här. Nja, alltså inte riktigt sån semester som ni tänker på... Emil, Linda och Ester från Linköping har varit här och hälsat på. Elis lyckades inte riktigt få kläm på Esters namn utan kallade henne istället för "semester".
"Kom nu Semester och kolla på det här Semester..." osv osv.

Hör man ordet semester väldigt många gånger under två dagar längtar man ännu mer efter ledighet från arbetet! Eller att min mans ledighet ska börja rättare sagt. Vecka 26 får han hänga av sig selen. Längtar!


Tack familjen Schultz för ett mycket trevligt besök!

1 kommentar:

  1. Semester har jag verkligen haft i helgen.
    Mammas kille, Joakim, har ju stuga i Halmstad där vi solade och njöt av det fina vädret i bara bikini!! =D
    Findus har klättrat i träd, smygit i buskar och försökt smita x-antal gånger..
    Nu är jag verkligen avkopplad och snart åker vi iväg igen - Mot Kroatien!! =)
    Kram

    SvaraRadera