lördag 15 maj 2010

Det blir fint det!


Vet ni hur mycket en 25 kilos säck med finbetong väger egentligen? Och vet ni hur stort varuhus Hornbach är? Och hur svårt det är att hitta hinkar i olika storlekar?

Säcken väger förstås 25 kg men den är ju nästan helt omöjlig att bära! Svårt att få grepp om och hal av betong som sipprat ut. (Finns det inga smarta produktutvecklare på Finja Betong eller?!) Och Hornbach är så stort, så stort...

Trots en del hinder på vägen ska jag nu gjuta mina egna betongkrukor! Jag har tröttnat på att springa runt i affärer och leta krukor som redan är slut, alternativt hutlöst dyra. Idag är jag ensam herre på täppan och ska gå lös på min finbetong. Wish me luck och förhoppningsvis kan jag visa upp det snygga resultatet så småningom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar