tisdag 9 juni 2009

Efter arget kom prinsessan.

Idag har Elis varit arg. Nästan hela dagen faktiskt. Förmodligen har den stora treårstrotsen tågat in i vårt hem med buller bång. På förmiddagen rullade arget in som stora vågor. Och de brusade högt!

INGENTING är riktigt bra just nu. Osten ligger lite snett på mackan, ljudet på TV:n är för lågt, byta från pyjamas till vanliga kläder är helt onödigt osv osv.

Men det största problemet är ändå när någon annan försöker bestämma. INGEN bestämmer över Elis just nu utan att riskera utbrott. Skrika det högsta man kan och samtidigt stampa i golvet, springa runt och skrika, kasta sig på golvet och skrika eller bita sig själv i armen verkar dock inte hjälpa mot den stora frustration han har inom sig. För efter en stund är han ju lika arg igen. (Själv joggar jag men det är väl inget alternativ för Elis.)

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Idag skrattade jag. På förmiddagen alltså. Framåt eftermiddagen höll jag på att bli galen. Tur att vi skulle in till stan och träffa min brors flickvän, Erica. Hon tar studenten på fredag och har varit på bal. Sen dess tror Elis att hon är en prinsessa. Och det är hon ju!


2 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Tack för en jätte rolig dag!
    Hälsa Elis att han är min lilla prins..

    SvaraRadera