måndag 15 juni 2009

Soppåse eller skopåse?

I helgen har vi varit i Småland. På fredagen tog Erica studenten i Jönköping och efter det följde studentskiva i Nässjö.

Som vanligt var det fullt pådrag här hemma innan alla var resklara och allt packat. Eftersom pappan har mycket annat att tänka på (!) brukar jag vara den som fixar det mesta av packningen. Oftast kommer allt med och det brukar bli så bra så. Just denna, spöregniga fredag skulle pappan packa med våra skor. Det gjorde han. Väl framme i Jönköping skulle vi byta ut våra gummistövlar mot lite festligare pjucks. Rotade runt i fullproppad bil, fanns inga skor. Efter en del funderande inser vi att soppåsen som jag slängde i tunnan var skopåsen. Jag vet inte vad ni tycker, men visst är Kurres skopåse slående lik en soppåse?! Sen när började vi packa våra grejer i ICA-kasse med dubbelknut?!


Vi firade studentfest i gummistövlar. Eller hela helgen blev en hyllning till gummistövlarna rättare sagt. Men jag funderar på att införskaffa några som passar bättre till partaj än de där stora klufsiga gröna. Blommiga eller randiga kanske. I fall det händer igen menar jag.


Igår fyllde lilla mormor nittio år. Jag tror att hennes bästa present var att få träffa barnbarnsbarnen. Och att Elis sa att "Gammelmormor är jättesöt".
Mormor är inte riktigt piggelin efter att hon drabbats av en stroke för drygt en månad sedan. Älskad är hon i vilket fall som helst.

9 kommentarer:

  1. Så himla roligt, ha ha ha! Lite typiskt Kurre, eller? Kram

    SvaraRadera
  2. Ja, Kurre han ger livet lite extra krydda! Kram

    SvaraRadera
  3. Så himla praktiskt med gummistövlar! Alltid torr om fötterna. Anne-Sophie packar ofta i plastkassar så troligtvis ett släktdrag.

    Kram Lennart

    SvaraRadera
  4. Precis skaffat konto så jag slipper heta "anonym"

    Hälsar Lennart

    SvaraRadera
  5. Ska tillägga att Cicci kallade detta sätt att förpacka olika sorters ting på det här viset (när det inte är sopor som är innehållet) som "tattigt". Då är frågan - hur "tattigt" är det inte att gå på studentskiva i stövlar!?

    Och självklart är man torr om fötterna, till dess att huden börjar utsöndra en vätska vid överhettning. Fräscht... Kostar på mig en så kallad smiley också. ;)

    SvaraRadera
  6. Men vi är ju lite tattiga ibland så det passar ju i o för sig bra... Tack för trevlig student (även om du inte höll så mycket i trådarna)!

    SvaraRadera
  7. Hej vänner!
    Hittade hit idag... äntligen. Du tar verkligen vackar bilder o soppåse inlägget va i särklass, kände ni inte en viss odör i bilen från Älvängen till Jönköping, det är ju ändå en bit?!

    Stor kram från Carolina

    SvaraRadera
  8. Påsen med sopor hade Kurre burit ut tidigare så någon odör hade vi inte i bilen. Det var varken soppåse eller skopåse med i bilen...
    Kul att du hittat hit och tack för kompilmangerna! Hälsa familjen! Kram

    SvaraRadera
  9. Tack för att ni kom på min STORA DAG! =)

    SvaraRadera