tisdag 30 juni 2009

Svalkande cykeltur

Alltså; man ska ju inte klaga på värmen men jag håller på att bli tokig! Om man skulle kunna lagra värmen nånstans, t ex i källaren, skulle vi inte behöva betala en enda krona för uppvärmning i vinter. Vårt hus är så GALET varmt, det är som att värmen har satt sig i väggarna, det hjälper inte hur vi vädrar! Jag går runt och är ständigt klibbig och för första gången i mitt liv hör jag mig själv säga att jag längtar efter moln på himlen.

Ikväll ville Elis cykla och det fläktade faktiskt lite längs Göta älv. Skönt! Lite bekymmer hade vi dock innan vi kom iväg eftersom det var väldigt viktigt att vi skulle ha några hemmagjorda kylskåpsmagneter i en påse med oss samt en nappflaska med vatten. Han är så omtänksam och läraktig vår lille son och vet att det alltid ska packas med en del saker innan man ger sig iväg. Nu var det ju lite svårt att få med sig nappflaskan eftersom Elis inte har någon cykelkorg på sin cykel. För i cykelkorgen på mammas cykel fick den inte vara! Pappan löste det hela med lite ståltråd till sist.



Efter en stunds cyklande förklarar Elis att Lydia inte alls ska bäras i bärsele utan åka i cykelkorgen. Jo, hon är ju med på noterna förstås! Som alltid. Tänk att man kan vara ett halvår och redan se upp till sin storebror! Jag lovar att han kommer hissa upp henne i flaggstången en vacker dag.

2 kommentarer:

  1. ståltråd funkar ju på många sätt, Far-Far tycker ju okså att det är en bra o ha sak. kram Ammi

    SvaraRadera
  2. Jo, vi gillar ju att reparera med olika material... Min morfar använde tape till allt. Han hade tape i ansiktet då och då eftersom han inte kunde låta bli att pilla på små kvisslor och dylikt. Snyggt!

    SvaraRadera