onsdag 10 juni 2009

Änglatofflor

Idag kom ett nytt nummer av Mama. (En föräldratidning skulle man kunna säga för er som inte är bekanta.) Lycka!
Medan Lydia sov och Elis tittade på Pettson & Findus hann jag läsa några sidor och dricka en kopp kaffe. Sen hade jag tänkt ta itu med städningen.

Därav blev intet. Någon hade skickat ett litet trevligt inlägg till tidningen: "Dammtussarna i vårt hem är änglarnas tofflor". Bestämde mig för att mina dammtussar också var tofflor och förgyllde Elis tillvaro med en tågutflykt till stan istället. Vi åkte med tåget vid halv ett och tog sedan tåget tillbaka vid två. Kan tyckas vara en onödigt kort stadsvisit men nu var det ju själva resan som var poängen och Elis njöt!

5 kommentarer:

  1. Så vackert, änglarnas tofflor! Kram Åsa

    SvaraRadera
  2. Oj vad flitig du har varit med blogginlägg, jag hade ju massor att läsa nu när jag kikade in här igen. Fina bilderna blir.. och vad snygga fötter du har :) jag har oxå rött lack på mina tår, det kommer jag att behöva ha hela sommaren eftersom jag har fått blå naglar av mina löpardojjor.. som alltså visade sig vara för små. Kul. Hörs snart! Kram

    SvaraRadera
  3. Jag har ALLTID köpt för små skor för jag har haft lite komplex för mina långa smala fötter så jag vet precis hur snygga naglar man får! Och hur ömma de blir! Men vad duktig du är som joggar på! Kram

    SvaraRadera
  4. Hoppas att du får en fin skolavslutning i morgon Åsa! Det känns nästan lite sorgligt att jag inte är där! Kram

    SvaraRadera
  5. Vi slutar på tisdag..... Kram

    SvaraRadera