tisdag 2 februari 2010

Årsringar



Ännu en årsring har lagts till i mitt liv. 35 har jag nu.

Vet inte om det är särskilt viktigt det där men nu är det närmare 40 än 30 och det känns lite skrämmande.

När jag var 17 tänkte jag att vid fyrtio är man trist, ful och utleven (morfars uttryck). Nu är jag snart där själv och jag är ju varken utleven eller trist (tycker jag själv då!). Jag känner mig alldeles förträffligt levande och jag kikade i spegel lite extra idag för att se om jag fått några nya tydliga ålderstecken. Nej, jag är väl inte fulare eller rynkigare än någon annan som fyllt 35.... Och det är väl det som är grejen; nu jämför man sig inte längre med 17-åringar, nu är det andra 35-åringar man relaterar till och ser.
Och 35-åringskändisarna, som Laila Bagge till exempel. Hon är ju snygg fast hon passerat 35.

1975, det året jag kom till världen, kostade en liter mjölk 1,34 kr, FN proklamerade det internationella kvinnoåret och Anders Gärderud satte nytt världsrekord i häcklöpning. Lasse Berghagen vann melodifestivalen med "Jennie, Jennie" och "Hajen" var en av årets populäraste filmer. Och min mamma och pappa var nog väldigt glada. Det var ett bra år.

Foton: www.inu.se
www.expressen.se

6 kommentarer:

  1. Hipp hipp hurra, på fylledan! =)

    SvaraRadera
  2. STORT grattis på födelsedagen! Kram Åsa

    SvaraRadera
  3. Grattis från din svåger i Mörlunda, du bär dina år med heder.

    SvaraRadera
  4. Lycklig födelsedag!
    Må ditt nya år kännas lätt
    och vila mjukt på dina axlar.
    Och bjuda på underbara överraskningar
    - och massor med skratt.

    Lyckönskningar från Mamma och Pappa

    SvaraRadera
  5. Hej!

    Grattis i efterskott!
    Varma hälsningar o kramar från hela gänget
    Lennart Anne-Sophie Maria o Martin


    Roligt sagt av barn...

    ' Förr i tiden hade de riktiga tomtar. Nu för tiden är alla tomtar anställda av staten '
    Per, 6 år

    ' Skelettet är en ställning som man kan hänga ifrån sig kroppen på '
    Alexander, 7 år

    SvaraRadera
  6. Tack så mycket för era trevliga, tänkvärda och roliga hälsningar!

    SvaraRadera