fredag 5 februari 2010

Hornjägare

Jag är inte så mycket för jakt men jag förstår att vi måste jaga för att hålla viltbeståndet på en rimlig nivå. Det tillhör viltvården har jag fått lära mig. Nöjesjakt gör mig arg. (Och föräldrar som lär sina ungar skjuta t ex ekorrar med luftgevär gör mig ROSENRASANDE!!!)

Jag jagar rådjurshorn. Vi har fyra rådjur som brukar besöka vår trädgård och någon påhittig lillebror (nämner inga namn) tyckte att jag skulle göra en Runar. Nu har, som tur är, ingen av våra små hungriga rådjursvänner horn och inte äger jag någon bössa heller för den delen.


Jag skulle egentligen vilja ha ett sånt här hjorthuvud till ett nytt litet inredningsprojekt som jag har men jag är inte människa att hitta något längre. Inreda.com och Åhléns har tidigare haft men där är de slut.
Nu har jag istället kläckt en annan idé... Letar därför efter några rådjurshorn på sköld. Har någon av er bloggläsare horn som ni tröttnat på kan jag köpa dem för en billig peng. (Såg att det fanns på Tradera men det är ju käckt att slippa ordna med frakt osv.)

Hör av er om ni hittar nåt spännande på vinden! Eller om ni hittar hjorthuvudet i aluminium som visas på bilden. Jag köper direkt!

1 kommentar:

  1. Stavhagen har mycket av horn men dom vill han inte sälja Han skulle titta efter men du vill kanske vill ha dom fort. Hoppas att ni mår bättre. Hälsa alla. Stor kram Farmor

    SvaraRadera