onsdag 3 februari 2010

Syjuntan kan starta!

Min födelsedag fick ett perfekt avslut igår! Kurre och jag var ute på tu man hand inne i stan medan Emma var hemma hos oss och passade barnen. Tack, tack snälla Emma (och då även indirekt Daniel) för att du erbjöd dig att vara barnvakt och ge oss den här värdefulla tiden! Det är värt väldigt mycket!

Vi smaskade utomordentligt god mat på Toscana och fortsatte sedan på en liten caférunda. Jag uppvaktades med presentkort till en symaskin från Kurre, mamma, pappa, Anders och Erica. Den här lilla svarta är en riktig läckerbit som borde passa mig! Nu kan syjuntan starta!

Jag tackar så hjärtligt för alla grattishälsningar och trevliga presenter jag har fått!

Ikväll känner jag mig riktigt seg. Jag, Lydia och Elis har feber och som pricken över i:et har Lydia dessutom kräkts ner både sig själv, mig och en fåtölj. Så kvällens avslut har inte varit riktigt lika perfekt som gårdagens. :-(

Sjukdomen till trots, har Lydia idag tagit sina allra första steg på egen hand! Elis och jag hejade glatt på medan hon strålade av stolthet.
- Men mamma, inte kan hon väl gå själv heller, så knasig hon är! sa Elis när han efter en stund begrundat vad som hänt.
Han verkar inte förstå att hon snart kommer hänga honom i hasorna för jämnan, och tur är väl det!


Foto: www.bernina.se

5 kommentarer:

  1. Blir det inte jobbigt att släpa på maskin till syjunteträffar :p Kanske får ha alla hos er och de andra får vara manuella symänniskor

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Jag längtar efter sportlovet!det ska bli kul att få träffa er igen och åka skidor.
    Puss och kram Maja

    SvaraRadera
  3. Nej nej, det är inga problem att kånka runt på symaskiner, det är bara vältränade tjejer som är med i juntan! ;-)

    SvaraRadera
  4. Mig får du längta förgäves efter Maja! Jag ska till Stockholm istället. Men de andra ser fram emot att träffas!

    SvaraRadera
  5. Härligt med dom första stegen!! Vi hejjar på!!Snart springer hon efter pojkar (ELIS är så klar en av dom!)

    SvaraRadera