tisdag 9 mars 2010

En ganska vanlig dag

Idag har jag och Susanne, tillsammans med minstingarna, varit på Nordik och spanat på inredning. Jag tyckte mig i en annons se en soffa som skulle smälta in så fint här hemma men nja, vi får väl se... Bilden och verkligheten stämde inte riktigt överens.

Inredningsspan tär på krafterna för efter dagishämtning synkad med hundpromenad hade jag tömt alla energidepåer och var tvungen att ligga på soffan ett bra tag medan Elis och Lydia fick sysselsätta sig själva lite.
Jag undrar vad det är för slags åkomma jag har, för mellan kl 15-17 varenda dag känner jag mig helt däckad, oavsett utflykt eller ej. Finns det eftermiddagsvitaminer?!

Nu har pappan varit hemma på blixtvisit för att sedan återvända ut på stan med nåt kul gäng för att käka. Under tiden han var hemma hann jag i alla fall med en kort promenad...
På underbar asfalt som luktade en aning vår. När saltbilen dundrade förbi nere på 45:an blundade jag. Skit i saltbilen, nu SKA det bli vår!!


Fick lite inspiration att vårpyssla lite. Resultatet får ni se om någon dag eller två...
Ja, och sen (medan min man sitter och njuter av en fin oxfilé) har jag sanerat vårt hem från musbajs, täppt igen ännu ett hål och gillrat nya fällor. Livet är underbart och inte ett dugg orättvist!

3 kommentarer:

  1. Sockerdipp kallas det kanske!? Beroende?

    SvaraRadera
  2. Skulle jag vara sockerberoende?! Aldrig på tiden... Jag är sund rakt igenom och har inga som helst laster!
    Själv då, "Sockerbiten"?

    SvaraRadera
  3. Nja, någon oxfilé blev det inte då vi var på en äkta Italiensk restaurang på Kungsgatan 7A vilken jag tycker ni ska besöka när ni får möjlighet om det är Italienskt som gäller. Däremot bör ni tänka efter både en och två gånger INNAN ni beställer; kyckling penne med chili, för det är just chili´n som sätter lite väl mycket krydda på denna rätt. Det var faktiskt oätligt även för mig, smakade bara chili, så det var ju bara att kalla till sig hovmästaren för att beställa in en ny rätt, denna gång; vitvins-sauterade jätteräkor med tagliatelle -> himmelskt gott!/Kurre

    SvaraRadera