måndag 8 mars 2010

Smålandsweekend

Nu är ordningen återställd!

Vi har tillbringat en långweekend i Småland. Barnen och jag åkte i torsdags, Warsawapappan mötte upp i fredags kväll och så igår kväll var vi tillbaka här i Älvängen.
Idag är trappan full med hundhår igen. Nelzon har inte varit hemma på tre månader (!) men nu är det bara att motvilligt erkänna att dammsugaren återigen är min bäste vän.
På barnens rum har vi haft besök under helgen. Små muspluttar är släppta lite här och där. Det måste ju vara urjobbigt att skita så ofta!!!


Helgen har varit händelserik. Storkusinen Fredrik har blivit ännu större; 18 årsdag firades i lördags. Å, vad jag kan sakna den där tiden ibland! Framtiden är en hel värld att upptäcka och man kan praktiskt taget hoppa på vilket tåg som helst! Själv önskar jag att jag hade hoppat på fler tåg än vad jag gjorde då. Det är lätt att vara efterklok.


Vi har också stått inför livets allvar i helgen. Begravning. Sorglig men ljus.




Jag har även upptäckt att Lydia är en liten snattare.... Vi stannade i Jönköping på vägen till Mörlunda för att käka och fixa några ärenden. Elis fick en kattpenna på Åhléns och när vi kom ut till bilen plockade minsann Lydia också fram en. Hur hon fick med sig den har jag ingen aning om men det är ingen snack om att hon är både företagsam och påhittig, tösabiten! Nu har de i alla fall varsin. För 29 kr får man väl ändå räkna som ett ganska litet svinn. Åhléns är ju en stor affärskedja.


Nu är Elis på dagis och Lydia sover middagslur. Det ska jag också göra. Sen ska jag fortsätta med att inte göra ett enda dugg vettigt idag!

1 kommentar: