onsdag 3 mars 2010

Våren?! Hallå!


Affärerna gör verkligen sitt yttersta för att locka fram våren!
I söndags hade Blomsterlandet lite jippon för planteringssugna barn och för föräldrar som suktar efter nya fräscha växter i fönstren. Elis och jag lät oss inspireras en stund på förmiddagen. Pimula i sprakande färger blev Elis favorit och han fick välja några till sitt rum.


Lite färg kan verkligen behövas här hemma just nu! Jag börjar misströsta att vi någonsin kommer bli av med bacillerna härinne och all snö därute. Nu har Elis öroninflammation och min feber är tillbaka igen. Hostan hänger i och jag lagar mat åt avtrubbade smaklökar. Mina löpardojjor skriker efter uppmärksamhet och som pricken över i:et har idag Kurre åkt till Warsawa. (Warsawa av alla ställen på jorden! Fast Warsawa låter lite lagom trist, jag hade avundats honom mer om han hade åkt till New York eller Fiji-öarna!)
Det har dessutom vaknat några myggor som gnisslat runt mig i natt och gett Lydia ett blaffigt märke i pannan.
Myggor i ett vintrigt mars, ja det får man väl ändå se som ett vårtecken. Om ett ganska färglöst och irriterande sådant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar