lördag 27 mars 2010

Hopp


Det finns hopp! Hopp för att mina ögonvitor kommer att bli just... vita igen! Och att den askgråa ansiktsfärgen skiftar till något lite mer färgglatt. Att vår tomt kommer tina upp och att löparskorna kan plockas fram. Och framför allt; hopp om att energin återvänder!

För idag vaknade jag kl 05.15, hörde fåglar kvittra och ett stilla vårregn falla. När jag planterade påskliljor o penseér i krukor på trappan upptäckte jag vårens första snödroppar i rabatten. Våren är på ingång, kära vänner! Och jag längtar ännu mer nu när jag börjar ana livet som sjuder i jorden och att vårt klot lutar sig lite närmare solen.

Vinter ge upp!

Och min älskade make kom hem med en läcker mini-pc till mig häromdagen för att jag ska kunna njuta av våren ute i trädgården och fortsätta blogga ett tag till!

Välkommen vår!

Och glöm nu för allt i världen inte att ställa om klockan! Det är ju verkligen ett steg i rätt riktning!

1 kommentar:

  1. Halli hallå!
    Har också upptäckt vårblommor i trädgården. Det känns helt underbart och lite som att man återvänder till livet på nåt sätt. Skönt att höra att ni mår bättre nu. Här hemma har vardagen också präglats av olika åkommor.

    Kramar från Sara

    SvaraRadera