tisdag 30 mars 2010

Påsk på Båtsman


Idag har det varit påskpysseldag på Båtsmans förskola. Vad passar inte bättre än små påskkärringar då?!

Elis poserade gärna framför kameran med den fin-fina kvasten som pappan och jag fått knåpa ihop med buntband på morgonkvisten.

-Jag är en snygg påskkärring och nu flyger jag snart! sa han glatt.

Litet missöde tillstötte dock medan jag var uppe och borstade tänderna. Elis skulle sitta nere i hallen och vänta, men under tiden som jag var uppe hade han förstås hunnit plocka av sig hela munderingen...

- Jag vill inte vara en sån där kärring längre! sa han bara när jag kom ner. (Nä, vem vill vara en kärring!?)

Efter en del övertalning kom kärringen och kvasten iväg i alla fall. Men kvasten skulle jag ha i knät medan jag körde. Riset upp förstås så att alla skulle se. Smidigt.

3 kommentarer:

  1. Åh, så söt Påskkärring! =)

    SvaraRadera
  2. Hej!Skicka inte grabben till Blåkulla! För där är det fullbokat har jag hört. Här i Västervik så har snön släppt sitt grepp och gräsmattan lyser brun i solskenet. Dags att ta ett tag i trädgården i helgen. Ska bli skönt att bara gå ut och ta en kopp i solen. Blir det småland i helgen, eller?
    Di alra goeste påskhälsningar!!

    Lennart o resten

    SvaraRadera
  3. Nej, det blev inte Blåkulla, vi stoppade i pojken för mycket godis så kvasten orkade inte lyfta... Tur för oss faktiskt, hade saknat honom.

    Småland onsd-sönd.

    Njut av din kaffe, trädgårdspysslet och påskledigheten!

    Kram Cicci o resten

    SvaraRadera