måndag 15 mars 2010

Vardagspussel, bajsnallar och hotell-laddning

Vardag och ny vecka!
Jag har avverkat dag ett av fem som ensamma mamman. Pappan, som vanligt på vift någonstans, denna gång i alla fall inom landets gränser, kommer inte förrän på fredag. Eftersom vovven fick vara kvar på hemmaplan den här gången (brukar ju lämnas i Småland annars) är schemat ganska tight och det gäller att fokusera på en dag i taget. Fick hejdundrande migrän på förmiddagen så veckan kunde väl ha fått en något bättre start men nu hoppas jag på trevligare, trivsammare tisdag.

Har precis kikat på Familjen Annorlunda (jag är glad att jag tillhör Familjen Vanlig, det där livet passar inte mig).
Hörde om en annan stor familj som var tvungen att införa bajsschema för att hålla koll på om alla kottarnas magar fungerade som de skulle. Ni vet ett sånt där schema som man brukar ha inom vården... A för mycket bajs och a för lite... resten av bokstäverna har jag glömt.

I vilket fall som helst; här kommer ett tips för alla er som behöver hålla koll på nr två: Skaffa bajsnallar! Det har de nämligen infört på Elis dagis. Har barnet (gäller främst blöjbarnen) bajsat får de en nalle vid sitt blöjpaket. Nallarna ser ut ungefär som klistermärken och finns i olika storlekar och i olika bruna nyanser. Ja, ni fattar hur det fungerar va?! Smart och gulligt! Jag tror att Agda, 77 också skulle föredra en nalle än ett A... Fniss!


Natten mellan fredag och lördag sussade jag sött bland fluffiga kuddar i en svit på First Hotel G . Det är sån lyx man kan unna sig när man har en man som ofta är på resande fot! Jag laddade batterierna lite extra inför den här mastiga veckan. Hoppas nu att uppladdningen varar ända till fredag! Vem kommer annars och tar över?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar