tisdag 23 mars 2010

Trötthet vs företagsamhet

Elis är inne i "jag-ska-bara-fasen" vilket innebär att det ibland blir en del tjat. Idag på morgonen skulle han fixa en massa saker medan jag, i mitt anletes svett, försökte bli klar med allt och alla innan dagislämning. När jag för tionde gången säger till honom att gå in på toan så suckar han djupt och säger:

-Men det är väl helt otroligt vad trött jag blir på det här tjatet!

Det är ju förstås mina egna ord jag hör och jag kan inte låta bli att fnissa lite!

Men otroligt trött är precis vad jag är! Mår fortfarande så risigt och var på VC igår igen. Jag har både ögoninflammation och bihåleinflammation och är i alla fall utrustad med både antibiotika och ögondroppar nu. Förhoppningsvis ska den här smörjan äntligen försvinna och jag kan bli mig själv igen! För just nu känns det mesta lite motigt och som en väldigt lång uppförsbacke. De där löpardojorna som tippades vara utslitna till sommaren står här utan några större nötningar och konditionen blir bara sämre och sämre. Beach 2010 närmar sig med stormsteg och jag får väl boka en plats i vassen i år också!


Lydia däremot är företagsam till tusen. Medan jag duschar hinner hon med lite av varje. Som att balansera i pottan, rulla ut toapapper och kasta ner diverse saker i toastolen. Duschtvål och deo är väl en sak men tre ljuvliga och fantastiskt snygga ögonskuggor från MAC.... Jag blir ytterligare lite trött. Nåväl, jag kan ju ändå inte använda några ögonskuggor med de här ögonen!

5 kommentarer:

  1. Stackars lilla Cicci, ingen vila för den som är sjuk!
    Krya på dig, Kramar från oss i Eksjö

    SvaraRadera
  2. Idag när jag och Filippa letade en försvunnen pusselbit.
    S: Vi får hitta den pusselbiten annars är ju pusslet trasigt.
    F: Fasen också.... (och så en djup suck)

    Hrm.....undra vem det kommer från???

    SvaraRadera
  3. Sådan mor, sådan dotter! Hon kommer bli en najs tjej!

    SvaraRadera
  4. Krya på er själva där i Eksjö! (Måste anstränga mig lite för att inte skriva fel i början... Nässjö/Eksjö, var bor ni egentligen?

    SvaraRadera
  5. Ja du säg det! ;)
    Vi bor i EKSJÖ nu.. Men vi är inte klara ÄN. Ska städa ugnen nu strax, kul jul! ^^

    SvaraRadera