torsdag 23 juli 2009

Bloggbiten



Jag har nått ett litet delmål! För några veckor sedan skaffade jag en besöksräknare på min blogg. Det kan ju vara trevligt att se hur många som kikar in och hedrar mig med ett besök. Jag tänkte att det kunde vara bra om det blev hundra besökare i alla fall. Jag upptäckte häromdagen att målet var nått och att det kanske inte varit så svårt. Därför har jag satt ett nytt: tusen besökare.

Man kan bli biten av allt möjligt. Av getingarna till exempel, som då och då landar i svärmors vackra liljor. Jag har däremot blivit bloggbiten och jag kommer att blogga ett tag till om intresset för bloggen finns kvar. Jag får alltså se till att göra trevliga inlägg så att ni fortsätter läsa!

Det här med att blogga har ju blivit ganska vanligt. Det finns mammabloggare, pappabloggare, matbloggare, sportbloggare, kändisbloggare, inredningsbloggare... Jag vet inte riktigt vilken kategori jag tillhör. Det spelar ju mindre roll.

Det utlyses en hel del tävlingar bland bloggare runt om i världen. Alltid vinner de bärbara datorer. Jag har inte förstått varför, jag kanske är lite trögare än gemene man men nu har poletten äntligen trillat ner! En laptop står nämligen överst på min önskelista nu. Med en laptop och ett trådlöst bredband kan man ju blogga var och när som helst! Det vore toppen! Under den här Smålandsvistelsen har jag haft en del bekymmer med modem som inte fungerar och datorer som låter som tröskverk och tar tio minuter att bara starta upp. Och som bloggbiten måste man allid ha kamera och internet till hands. Därför behöver jag en laptop.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar