söndag 19 juli 2009

Mammasemester


Visst har vi det bra här i Sverige med många föräldradagar att plocka ut från Försäkringskassan, långt bättre än i många andra länder. Jag ska absolut inte klaga. Men man kan bli rysligt trött av att vara hemma med barn också! Det är ett annat slags heltidsjobb... Därför njuter jag av att pappan har semester och kan vara en mer närvarande pappa nu. (Dock inte på nätterna då han som vanligt sover djupt och ostört medan jag ammar och sover någon konstig, ytlig sömn med alla mamma-tentakler på skaft.)

Medan lillkusinen Maja badar med Elis och pappan roar Lydia semestrar jag på en filt. Jag vet att jag borde stänga av mobilen också. Det är ännu en utvecklingssida jag har.


3 kommentarer:

  1. oh va fin bilden blev på Elis!
    Det var verkligen en helmysig dag, speciellt om man jämför med dagarna nu i Nässjö. Idag och igår har jag arbetat och slutat vid 12, men vad ska man göra efteråt? Här finns verkligen inget och göra.. och i morgon är jag ledig (ni får gärna komma över!!)
    Tiden bara går och segt är det i TRÅKIGA Nässjö!
    Kramar Erica

    SvaraRadera
  2. Tack själva för en mysig dag! Jag har en fantastisk bild på dig och Elis också!

    Förstår att det är trist i Nässjö utan Anders. Du får helt enkelt sätta upp plakat i kvarteret och börja massera folk. Tiden går fortare och kulor rullar in... Sen får ni flytta till en lyxig lägenhet i Jönköping så att det blir närmare till kompisarna! Kram på dig och hoppas att du har kunnat njuta lite av din lediga dag i alla fall!

    SvaraRadera
  3. Jag har faktiskt fått en rätt bra idé om att massera för 150 kr/h. Riktiga massörer ska ju ha minst 250 för 45 min..
    Tänkte även ha ett paket pris 450kr för 4 ggr. Är de för billigt eller ska man börja i den prisklassen?
    Måste ju köpa handdukar och massageoljor och massagebord. Så de blir ordning och reda, menar ja!
    Och du får gärna tipsa dina vänner om dom behöver massage!! =)

    SvaraRadera