fredag 10 juli 2009

Oväntade önskemål

Ikväll är det ganska lugnt i vårt hus. Kusin Fredrik har tagit tåget hem, nya uppdrag väntar för honom därhemma i Mörlunda. Tråkigt tycker vi...
Åsa, Anders och Stina som har varit här sedan igår har också begett sig hemåt. Det är också trist. Och vi gillar er även att vi fick städa "sunktoan"...


Vårt hus är i behov av viss renovering som ni vet. Det går s a k t a framåt och med små underbara trollungar i huset så får man ha tålamod. Man hinner lite mindre än man skulle önska och vissa saker får helt enkelt skjutas på framtiden. Ett sånt där framtidsprojekt är toaletten på nedervåningen. (Den är mindre fräsch skulle man väl kunna säga.)
Men jag undrar om det är något som är otydligt med skylten jag har satt upp på dörren...?! I vilket fall som helst så hävdar Åsa att hon måste gå på den där toan om hon behöver kissa under natten. Kanske är det är lilla spöket Laban hon tror ska nypa henne i tårna om hon går upp för trappan till toan däruppe? Självklart måste vi ju i alla fall tillgodose våra gästers önskemål. Så... "sunktoan" blev städad! Och jag kan stryka över orden "ej" och "än" på skylten för nu är toan invigd!


Tur att jag hittade så snygga gummihandskar på Granngården i förrgår så att jag kan lägga de gamla äckliga i soptunnan!




Tack för den här gången och välkomna igen!

1 kommentar:

  1. Tack för en mycket trevlig övernattning! Ett speciellt tack för städningen av "sunktoan"! Men som du skrev, man vet aldrig vad man kan stöta på om man går upp för trappan i ert hus mitt i natten...... Gillar dig också Cicci! Kram Åsa

    SvaraRadera