torsdag 16 juli 2009

Förändringar

Nu har familjen åkt på semester. I tisdags packade vi HELA dagen. Om jag får säga det själv så tycker jag att jag tidigare varit ganska duktig på att packa och kunnat göra välorganiserade packningar inför våra semestrar. Vi har rest en del med bara ryggsäckar och det har funkat alldeles utmärkt. Nu tror jag att det skulle vara en omöjlighet! Efter att jag blivit mamma måste jag ta med mig allt möjligt utifall att... Och då fyller man ganska snabbt ett bagageutrymme. I förrgår var vi tvungna att dra med oss Coca-Cola-släpet för att få med oss allt och vi kan tyvärr inte skylla på att hunden tar upp hela utrymmet bak i bilen. Vi hade inte fått med oss hälften även om vi hade lämnat Nelzon hemma!

Jag funderar på hur alla andra barnfamiljer bär sig åt. Det är ju nämligen inte så många familjer som har tillgång till ett Coca-Cola-släp. Kurre tror att en takbox är lösningen för oss. Jo, min sippecke-cowboy är en sann optimist!

Någon gång under tisdagen nämnde jag för Kurre att han skulle ställa ner min cykel i källaren. (Vi har inget garage.) När jag senare tittade in i släpet stod cykeln där. Längst in; bakom barnstolar, resväskor, täcken och uppblåsbara badleksaker. Det blev en kommunikationsmiss kan man väl säga och så var det bara att bära ut packningen, ta bort cykeln och lasta in igen. För det var ju inte cykelsemester vi skulle på. Jag ska ligga i en solstol och bara lata mig!

Här är ett bildbevis på att Kurre burit mycket packning. Vigselringen har förändrats, blivit lite oval. Det är mycket som förändras genom livet. Som att kunna packa till exempel. Och viktigare saker... som att bli mamma och pappa. Det förändrar. Och berikar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar