lördag 8 augusti 2009

En blandning av sött och salt

Ja, så har min dag varit idag! Det har verkligen varit "dagen efter" för mig, så förfärligt trött och oinspirerad. Och då passar barnen på att nå oanade höjder. Lydia har varit sitt gnälligaste och skrikigaste någonsin och Elis pratar, pratar och pratar. Och tjatar.
Lydia kommer att platsa i vilken kör som helst eller ännu hellre; hon kommer att kunna inta vilken scen som helst. Som soloartist. Statsar förmodligen på opera. Och Elis, politiker kanske?! För han ger sig inte förrän man bekräftar och håller med om det han sagt.

Jag försökte läsa Mama i bilen idag. Läste om och läste om, ingenting gick in i allt oväsen (Kurre lyssnar på sommarhits med Tomas Ledin också) så jag fick nöja mig med att stirra på bilderna och öva mig i fokusering.


Jag har planerat att sy ett litet First Aid-kit att alltid ha med i väskan. Förutom plåster, pincett och nagelsax har jag idag tillfört öronproppar. Har redan plockat fram dem eftersom jag kommer att behöva dem imorgon. Jag ruvar nämligen på en biljett till Madonnas konsert. NÖJD!

Det som gjorde min dag lite sötare var ett besök på Marstrand. Jag har i ett tidigare inlägg hävdat att en laptop är överst på min önskelista. Jag har ändrat mig till ett hus på Marstrand. En stuga skulle också funka. Eller till och med en fiskebod. Kurre och jag förlovade oss på Marstrand 1995 men inte minns jag att det var ett sånt paradis (jag hade väl antagligen bara Kurre för ögonen)! Har ni inte varit på Marstrand så är det dags att bege sig dit! Så vackert och mysigt att det tar andan ur en! Ett svalkande dopp från solvarma klippor gjorde det hela än mer idylliskt.
Läs och lär mer på marstrand.nu



Foto: marstrand.nu

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar