måndag 10 augusti 2009

Madonna "Sticky and Sweet Tour"


Idag är benen lite möra efter att ha stått drygt fyra timmar rakt upp och ner på nästan samma ställe. Två och en halv timmars spänd väntan och sedan två timmars show. För både showa och sjunga det kan hon, Madonna! Jag är mäkta imponerad av henne, det är världsklass och så snyggt!
Det är svårt att återge en kväll som igår för jag är fortfarande barnsligt euforisk över att varit bara ynka två meter från henne. Jag vet ju att hon egentligen en helt vanlig människa men ändå...
I vilket fall som helst så är hennes liv är så väldigt olikt mitt och de flesta andras.

59 000 personer fyllde Ullevi igår och stämningen var på topp, i alla fall framme vid scenen. Nu hade jag fullt sjå med att bara suga in allt, titta och beundra. För koregrafin, de visuella effekterna och hennes livetalang är i världsklass och så ofattbart väl genomförda. Det som gör det hela ännu bättre är att hon har glimten i ögat! Det fanns väl partier under konserten som inte höll riktigt samma höga klass men jag tyckte ändå att det var super!

Madonnas "Sticky and Sweet Tour" är redan den mest framgångsrika turnén för en soloartist genom tiderna. Under 2008 sågs The Sticky and Sweet Tour av inte mindre än 2 350 285 fans i 58 städer och för första gången har Madonna förlängt en turné. Efter 19 år sedan senaste Sverigevisiten fick så Göteborg den äran att ta emot ett besök under förlängningen. Det tackar vi för! Och jag tackar min man för biljetten som jag fick i födelsedagspresent! För övrigt så klarade sig barnen alldeles utmärkt med pappan igår kväll. Lydia somnade sött med banan i magen och Elis somnade till Bamse i Trollskogen. Pappan roade sig sedan med Bondfilm och ostbågar. Heja pappan!

Jag undrar vad Madonna gör ikväll... För hemma är hon nog, hon lämnade Ullevi två minuter efter avslutad konsert för att flyga hem. Och träna behöver hon nog inte gör ikväll för det gjorde hon två dagar i rad på Radisson här i Gbg. Hon hade med sig sina egna maskiner som monterades upp. Smidigt. Eller så kanske hon tränar lite ändå. För hon har GRYM kropp. Jag vill ha!! Ska börja jobba på en sån imorgon.

2 kommentarer:

  1. Jag har jobbat på min kropp sen konserten i lördags. Ser fortfarande inget resultat...

    SvaraRadera
  2. Sara?
    Oj, tar det så lång tid... Men du är ju så snygg redan så lägg dig på soffan igen! Kram

    SvaraRadera