fredag 22 januari 2010

Ett hav av piggar


Med 8820 plastpiggar i ryggen grundar jag för en perfekt helg!

Milda Matilda vad jag njuter!!! Jag har idag avslutat mitt lilla vikariat på Garnvindeskolan och sedan kommit hem till ett tyst och stilla hus. Pappan och barnen har åkt en tur till Växjö och kommer inte tillbaka förrän imorgon. Det här är min första ensamma kväll, natt och morgon sedan barn nummer två landade i vår familj. Inga krav eller måsten kommer i närheten av mina heliga ensamma timmar, bara så ni vet!

Jag har joggat en runda och njutit av frisk luft, fina lantliga vyer och känslan av starka vältränade muskler som jobbar i kroppen. (Sanningen är den att jag slet mig runt rundan och tänkte att "nu lägger mig ner och dör" efter varje uppförsbacke.) Nu har jag slappnat av på Yantramattan, duschat, satt på Kent så det dånar och håller på och fixar med kvällens middag för ensamma mamman. (Sen har jag kollat i spegeln om det syns några snygga muskler på magen typ. Med tanke på att varenda muskel i kroppen arbetade som sjutton under löparrundan och nu skakar lite lätt borde de ju ha vuxit lite. Det hade de inte.)

Visst blir ni lite avis på min lyxiga tillvaro just nu?! För mig är ensamhet hårdvaluta i alla fall. Ha en skön helg!

1 kommentar:

  1. Oh så skönt!
    Du är värd lite avkoppling och plus att du får massa energi till nästa vecka!

    KRAM

    SvaraRadera