söndag 3 januari 2010

Segt i den grå substansen

Min lillebror hotar med att sluta följa min blogg för att jag har producerat så få inlägg på sistone. Ska försöka skärpa mig... Men visst är det konstigt att när man är ledig (läs Kurre är ledig) och har mera tid så går allt så mycket långsammare. Och det är väl så det ska vara antar jag.
Vi tar det just nu ganska lugnt och njuter av ledigheten. Inte en enda väska är uppackad efter smålandsresan än och jag struntar faktiskt i det! Vädret är fantastiskt, men kallt; - 18 grader idag på morgonen, solen strålar och det är gnistrande vitt.
Igår åkte vi snowracer och pulka på förmiddagen och på eftermiddagen hälsade vi på hos familjen Corneskog som har utökats med en liten lillasyster. En underbar Tyra kom till världen den 5 december. Grattis, grattis!

Tyvärr kan jag inte presentera några bilder från våra senaste upptåg. Julfirandet verkar ha gjort min hjärna extra slö. Överföringskabeln till kameran blev kvar i snön i Gråssfall när vi hälsade på där på nyårsafton och alla mina smycken lämnade jag kvar hos mamma och pappa. Ja, och så det där med bensinen i bilen... Hoppas att det bara är nån tillfällig svacka bland de grå cellerna.


Lyssna på lite go mysig från Amanda Jenssen och njut en smula!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar