torsdag 28 januari 2010

Årsdag


Idag är det ett år sedan vi flyttade från Växjö till Älvängen. På onsdagsmorgonen den 28 januari 2009 traskade tre coola killar in och packade ihop varenda liten pryl i vår lägenhet och drog iväg med en stor lastbil med släp. Det var surrealistiskt. 75 kubikmeter grejer hade vi.


Flyttkaruselllen började egentligen redan ett år innan, i februari 2008 när Kurre blev erbjuden den tjänst han har idag. Jag skulle kunna skriva en bok om de två senaste åren men jag ska sammanfatta det lite snabbt:

Tufft.Omvälvande.Lärorikt.Och crazy.

6 kommentarer:

  1. Och jag lägger till skitkul, för det tycker jag det är att ha lärt känna dig!!!

    Kram S

    SvaraRadera
  2. Saknar er massor, varje dag! Kram Åsa

    SvaraRadera
  3. Känn er stolta över den resa ni gjort på alla plan!

    Kram Sara

    SvaraRadera
  4. Jag e så glad att få ha Er lite närmare även om det inte blir så ofta vi ses
    Jag skulle önska att veckorna hade en extra dag men den skulle väl inte få stå orörd. Kram Maria i Trollhättan

    SvaraRadera
  5. Som jag tidigare skrivit; flytten har inneburit både vinster och förluster, på alla plan, men klart är att det varit en riktig resa!

    Jag är glad och tacksam för mina nya vänner och saknar förstås närheten till de gamla godingarna.

    Tur att vi hamnade i samma mammagrupp Susanne! I like you! Det ska bli riktigt nice att fara till Stockholm med dig om några veckor!

    Åsa; minns du när du satt på anställningsintervju? Vem kunde tro att det skulle vara början till en sådan vänskap?!

    Tack för all peppning Sara! Nu får vi se till att höras lite ordentligt snart! Och när kommer ni egentligen?

    Maria; du kanske kan bli god man för någon här i Älvängen så att du kan titta till oss lite oftare! Eller så kanske du kan köra någon datakurs för pensionärerna...

    SvaraRadera
  6. Ja, min älskade! Det har verkligen varit, och är fortfarande en av de största resor vi har gjort tillsammans. Och du vet att jag är så tacksam och stolt över att du "vågade" följa med! Det påminner om det jag skrev till dig för ganska många år sedan nu; Vår resa har mål, ibland mellan känsla och dröm, men utan dig, fattig. /Kurre

    SvaraRadera