onsdag 6 januari 2010

Smalt=kallt


Tur att man har tak över huvudet! Vintern håller i sig och det är riktigt bistert, men å så vackert!!

Vi har fyra rådjur som besöker oss varje kväll för att leta mat. Elis tittar på dem med skräckblandad förtjusning. Jag tycker synd om dem, det måste ju vara iskallt att trippa omkring med så där smala ben utan underhudsfett i den här kylan! Jag vet själv hur jag frös som barn. Smal som en pinne med långa, långa ben utan en gnutta fett. Hu! Tur att man ändrar sig och att termobyxans utveckling har gått framåt!

Imorgon börjar Kurre jobba igen efter skön julledighet och snart går 2010 in i sina vanliga rutiner.
Nu ska jag lata mig i soffan med mycket bra bok (Skumtimmen av Johan Theorin)! Trevlig trettondagskväll!


Ps. Vår bil är rengjord och fit for fight igen. Skönt! Jag har dessutom lyckats vara så skärpt att jag tankat hyrbilen med rätt bränsle (etanol). Också skönt.

8 kommentarer:

  1. Bra Cicci! Kram Åsa

    SvaraRadera
  2. Men tänk så skönt det är att komma in i värmen efter en promenad eller lek i backen och ta en varm kopp choklad och sitta framför en brasa och bara njuta till tusen!!
    Det är härligt det!
    Kramar Erica

    SvaraRadera
  3. Det räckte med en genomspolning av motorn mao, skönt

    SvaraRadera
  4. Ja, det räckte. Synd att de hällde ut 70 liter bensin i spillbrunnen bara... Jag hade kanske kunnat använda det till nån moppe eller nåt?!

    SvaraRadera
  5. väldigt snygg puss och kram maja

    SvaraRadera
  6. Tackar! Ni känner väl igen er antar jag...
    Tack för trevligt nyårsfirande!

    SvaraRadera