onsdag 20 januari 2010

Mormorsrutor


Handarbete pågår! Två fina filtar med virkade mormorsrutor till de små barnen ska det bli. Vem kunde väl tro att virkat skulle få sånt uppsving hos 2000-talets morsor?! Allt kommer igen minsann!

Tyvärr kan jag inte skryta med att det är jag som virkar så prydligt. Nä, det är mormor Birgit förstås. Mormor virkar mormorsrutor som ska bli mormorsfilt! Passande arbete för en mormor!

Bild på färdigt resultat kommer så småningom!

Hoppas att ni alla får en skön onsdag!

2 kommentarer:

  1. Ja, passande arbete för en mormor! Jag kommer ihåg min egen underbara mormor som virkade fina spetsar och dukar. Nu är jag själv mormor och tycker det är roligt att virka.
    Jag har nu virkat 18 rutor... Har ju GANSKA många kvar!
    Kram Mormor Birgit

    SvaraRadera
  2. 18... det är inte dåligt det! Virka på!
    Blir snyggt i Lydias vagn framåt våren! Sen ska jag klura på vad jag ska sätta i händerna på dig härnäst... Kramar

    SvaraRadera