tisdag 8 september 2009

3 min à 140 kr


Dyrt.
Elis gillar dans och musik och jag har kikat runt på nätet efter olika dansskolor i stan. Det låter ambitiöst men det är bl a rytmik, kroppshållning och balans som på ett lekfullt sätt tränas till musik. Jag fastnade för Dansforum och ringde och kollade platstillgång och pris. 12 gånger skulle kosta 1170 kr. Anmälan var bindande och inga pengar betalades tillbaka om man skulle ångra sig. Som tur var gick det bra att komma och pröva en gång.

Idag påannonserade jag dansen vid frukost. Sen tjatade Elis hela dagen om att han ville åka och dansa. På MAXI kom det stora utbrottet eftersom han tyckte att vi skulle lämna kundvagnen och Lydia i affären och åka till dansen istället. Försökte förklara att det inte var öppet på dansen än och att Lydia inte kunde sitta kvar i kundvagnen själv och att vi dessutom behövde mat att äta. Nu kunde jag ju ha lockat med nåt annat än att äta, för äta tillhör inte Elis favoritsysselsättning... Min förklaring föll, som ni förstår, inte i god jord och jag fick skynda ut ur affären. Lydia hängde på "arget" och bet på kundvagnen av ilska så det började blöda på läppen. Det är klös i barnen nu!

Kvart över tre är vi på plats på Dansforum. Hippt ställe där det finns alla möjliga klasser och typer av människor. I vilket fall som helst så verkar det vara inne att dansa. Jag funderar över vad som skulle passa mig under tiden som vi sitter och väntar bland sidenkuddar i glada färger i dyr designad soffa. Afro Brasiliansk dans kanske, eller flamenco...?

När det börjar dra ihop sig till Elis klass trippar små flickor i tyllkjolar in, en efter en. Elis tittar förundrat på. Så drar fröken Elisabet igång. Vi föräldrar ska vänta utanför. Det ser så mysigt ut. Fast det är något som är tokigt. Ungefär som "finn fem fel". Det är Elis i mysbrallor och röd tisha. Han ser lite malplacerad ut. Efter tre minuter upptäcker han väl det själv eller så kommer han på att han saknar mamma för han börjar störtgråta och vill inte dansa mer. Det var det. Tack och hej, leverpastej.

6 kommentarer:

  1. Hej Cicci!
    Å,vilken fin blogg du har!!
    Anne-Sophie och Lennart visade mig hit;-) Det var jättekul att få se och läsa hur ni har det västkusten.
    Tur att du hann med en bild på Elis i dansens virvlar! ;-)
    Må så gott och hälsa familjen!
    Kram Kerstin

    SvaraRadera
  2. Välkommen som bloggläsare Kerstin! Trevligt att ha dig här och tack för komplimang! Hur mår Alice och Tyra? Jobbar du nu?
    Det vore väl märkvärdigt om vi inte kunde få till ett besök hos er nån gång! Kanske kan sammanstråla med Anne-Sophie o Lennart i Vimmerby vid tillfälle!? Kram på dig o hälsa!

    SvaraRadera
  3. Haha!! Stackars lilla Elis..
    Men skulle vara roligt att se.
    Kram Erica

    SvaraRadera
  4. Då kanske Elis har lärt sig att dansa inte något för karlar ;)

    SvaraRadera
  5. Ha ha! Det är nog fler än du som får vatten på sin kvarn nu!

    SvaraRadera
  6. feministen i linkan10 september 2009 kl. 09:17

    Dans låter ju skitkul, köp tyllkjol och rosa leggings till honom så kanske det blir några flera minuter nästa gång.

    SvaraRadera