söndag 6 september 2009

Fyndraggare


Här är mitt nya projekt! Jag har letat hela våren och sommaren efter ett äkta Grythyttebord. Äntligen har ett fått flytta hem till oss! Detta tack vare min kära svägerska som fick syn på ett under en resa i tjänsten och tog mod till sig och knackade på hos damen som ägde det och frågade om hon kunde få köpa det. Damen hade ändå tänkt köra det till tippen så Ammi kunde lasta in det i bilen på direkten. En blomma som tack till snälla tanten blev prislappen för bordet! Yippi! Och tack Ammi för att du håller ögonen öppna och är min alldeles egna fyndraggare. Spana vidare efter fyra stolar nu!

Nån dag när vädret är fint och andan faller på ska jag gå lös på bordet. Idag är det strålande sol men vi tar en tur in till Liseberg istället, det ska tydligen vara lite aktiviteter där för småtroll idag. Och Elis dagsform (rastlös) gynnas av ett Lisebergsbesök tror vi.

1 kommentar:

  1. Enligt min man så både hör o ser jag det mesta, det finns kanske hopp för att du ska få dina stolar.

    SvaraRadera