söndag 27 september 2009

Från 110 till 30 km/h


Nu har vi bromsat in! Som ni vet har vi fixat o donat en massa inför helgens besök och det har varit ganska hektiskt och högt tempo här i huset. Efter frukost idag for de sista gästerna och dagen idag har gått i sakta lunk.
Vi är nöjda med det vi hann med och sedan får man inte bry sig så mycket om det som blev kvar. Som att sy ihop det sista på kuddarna till exempel... Den sista lilla biten söm som inte hann bli sydd efter att jag knölat in innerkuddarna. Sömmen placerades neråt och sedan var det ju bara att hoppas på att ingen skulle vända på kuddarna. :-) För jag orkade bara inte sätta mig och sy kl X på fredagsnatten när vi äntligen var färdiga med "allt". Och inte fick jag med mig tråd med rätt färg från mamma heller...


Jag kan tänka mig att ni har väntat på inlägg nu och förstås bilder på det vi fixat här i huset men ni får lugna er, måste ha ett annat objektiv på kameran för att få lite schyssta bilder. Ni kan komma och hälsa på istället förresten!! (Nu låter det ju som att huset har genomgått en totalförändring -så är det inte men lite snyggare är det nu.) Här kan ni i alla fall skymta den nya gardinen i bakgrunden, passar perfekt!

Vi har haft en trevlig helg och jag förstår att Kurre har skoj när han får träffa sina kollegor på de där konferenserna han titt som tätt åker iväg på. Kul att få umgås och utbyta lite tankar med de trevliga fruarna i liknande sits som jag också. Med sju barn blir det ju lite extra fräs på partyt dessutom!

Här har vi två av cheferna. Visst har man svårt att tro att de kan vara "a pain in the as" ibland?!

2 kommentarer:

  1. Vilken härlig bild på "gubbarna".. ser lite ut som en reklam bild.. BRA CICCI!! =)

    SvaraRadera
  2. Reklamfotograf efter mammaledigheten kanske..? Tja, varför inte?! ;-)

    SvaraRadera