onsdag 2 september 2009

Supermatchat


Elis är förkyld och har varit ovanligt stillsam idag. Han har velat att vi ska sitta i sängen och läsa böcker och mysa. En skön kontrast till den annars så fartfyllda vardagen. En massa sång har det också blivit för vi har lånat "Ellens visor och ramsor" på biblioteket och nu ska jag sjunga mig igenom den där boken om och om igen.

Elis nya bokkorg har därför blivit ordentligt invigd idag. Det är mammas gamla cykelkorg som har fått sig en omgång av min pysselglädje. Det var inte helt enkelt att skära loss den gamla röda plastfärgen men jag utrustade Fredrik (storkusinen) med morakniv framför TV:n och så var han sysselsatt ett bra tag... Sen fick jag rätta till formen på korgen med hammare, jag vet inte riktigt hur den har kunnat bli så bucklig och skev. Cyklat omkull kanske?

Problemet var den nya färgen eftersom jag ville ha exakt samma färg som plastmuggen och Findus som sitter på sänggaveln. Letade efter sprayfärg (sprayfärg är ju så smidigt!) i varenda färgaffär men där gick jag bet. Det fick bli penselmålning med vanlig lackfärg bruten i rätt kulör för 290 kr för en halv liter. Det går åt väldigt lite färg till en cykelkorg så nu måste jag hitta nåt annat kul att måla om!

Nån berättade för mig häromdagen att såna där vanliga cykelkorgar kan man köpa på Biltema för 40 kr. Nåväl... mycket arbete i onödan kanske men de har säkert inte den där snygga gröna färgen på Biltema! Nu är det supermatchat vid sängen!

6 kommentarer:

  1. Det blev ju kanon! Mycket bättre än på diskbänken.. =)
    Nu ska norska frallor bakas i Nässjö!! =)
    Ha en toppen dag
    Kramar Erica

    SvaraRadera
  2. Norska frallor låter spännande! Blev det nöttoppar igår? Mycket bak... Kram

    SvaraRadera
  3. Jag kan skicka recpetet på dom om du vill?.. Nej inga nöttoppar gjordes igår.. Jo de är ju så när man går hemma och varken har jobb eller barn, så finns det hur mycket tid som hellst som man kan ta nytta av..
    Kram

    SvaraRadera
  4. Det låter välldans mysigt det där, hade önskat att man kunde åka till göteborg och stannat där ett tag, :) men det är ju skolan som tar den mesta av tiden :S men ni får ha det så bra! hoppas vi ses på lördag :) kram Amanda

    SvaraRadera
  5. Ja, det är synd att du inte kan komma hit ett tag! När det blir lov kanske?! Om du inte har nåt annat för dig...
    Elis längtar SÅ efter dig nu och säger att "på lördag ska vi åka till Amanna. Jag gillar Amanna!" Kram

    SvaraRadera
  6. ja verkligen det tycker jag var en bra idé! och jag längtar såå efter den lille krabaten! kramar amanda

    SvaraRadera