torsdag 17 september 2009

We love fink


-Vänta mamma, jag ska bara finka mig, säger Elis varenda gång som vi ska åka iväg någonstans och så åker rutiga väskan fram.
Lydia fick en helt underbar Beauty Box från Sara och Marcus när hon döptes och den har blivit Elis favorit. (Lydia gillar den också men äter mest på grejerna än så länge.) I Beauty Boxen finns hårfön, kam, läppstift, puder, nagellack, ögonskuggor. Storebror vet precis vad allt ska användas till men han gillar ögonskuggorna bäst! Inte konstigt kanske, jag gillar också ögonskuggor och har en ganska stor samling.
Idag var Beauty Boxen tvungen att hänga med även till affären i fall skuggorna skulle behöva bättras på lite. Jag undrar om jag är hemma för mycket eftersom jag hela tiden hör och ser mig själv i honom nu?! (Fast bättra på sminket i affären gör jag inte!) Eller, nu dök det precis upp en annan teori; det kanske är pappan som är hemma för lite. Ja, så måste det ju vara!

4 kommentarer:

  1. Hej! Kul att de små har användning för Beuty Boxen. Vad säger "pappan" om att Elis klär sig i prinsessklänning och "finkar" sig?

    Kram Sara

    SvaraRadera
  2. TA HIT PÖJKEN! Så vi får meka med motopeden, sånt som vi pöjkar gör, och inte hålla på att finka sig;)

    / Fegit

    SvaraRadera
  3. Ha ha! Vilken underbar kommentar Fredrik! Vi ska se till att komma snart! Elis kanske kan stanna en hel vecka så jag kan bada fotbad, göra hårinpackning coh sminka mig ifred! Kram

    SvaraRadera
  4. Hej Sara! Pappan tar det mesta med jämnmod... Men igår tyckte han att Elis skulle vara hemma med honom medan jag och Lydia var på shoppingtur så lite orolig för utvecklingen är han kanske! Kram

    SvaraRadera